Ридање Великог петка претвори се у тријумф, славље и победу
Ридање Великога петка претвори се у тријумф, славље и победу. Гледали смо са болом у души страдања Христова. Трпели с Њиме поругу и понижење, сараспињали се Његовом Распећу, доживели Његову живоносну смрт и погребење, а сада се душе наше испунише преизобиљем утехе и радости које добисмо Његовим тридневним Васкрсењем.
Са Христом прођосмо кроз огањ и воду, са Њиме пређосмо из смрти у живот. Давни прелазак Јевреја под Мојсијевим вођством кроз воде Црвеног мора назван је Пасхом, али тај догађај, иако чудесан и спасоносан, само је слика и праобраз нашег хода са Христом од Његовог страдања, крста и смрти, до Његовог и нашег Васкрсења. Зато је овај Празник назван Новом Пасхом која превазилази стару, колико и сунце својом светлошћу надмашује светлост звезда. У старој Пасхи, Мојсије се показао као вјерни служитељ Божји и посредник привременог избављења верног народа од смрти, а у Новој Пасхи, Син Божји Исус Христос лично предводи и свештенодејствује наше спасење, открива нам славу свога божанства Његовом побједом над смрћу. Спасење и избављење које нам је даровао није привремено као Мојсијево, него вечно. У Њему је испуњење смисла старозаветне Пасхе, а кроз Нову Пасху, даровао нам је себе као вечни живот, радост и пуноћу смисла. Зато Црква Божја прославља Васкрсење Христово као Нову Пасху и саборно, једним устима и једним гласом пева: „Пасха свештена данас нам засија, Пасха нова и света, Пасха тајинствена, Пасха свечасна, Пасха Христос избавитељ, Пасха непорочна, Пасха велика, Пасха вјерних, Пасха која нам двери рајске отвори, Пасха - освећење свих верних”.
Са Христом прођосмо кроз огањ и воду, са Њиме пређосмо из смрти у живот. Давни прелазак Јевреја под Мојсијевим вођством кроз воде Црвеног мора назван је Пасхом, али тај догађај, иако чудесан и спасоносан, само је слика и праобраз нашег хода са Христом од Његовог страдања, крста и смрти, до Његовог и нашег Васкрсења. Зато је овај Празник назван Новом Пасхом која превазилази стару, колико и сунце својом светлошћу надмашује светлост звезда. У старој Пасхи, Мојсије се показао као вјерни служитељ Божји и посредник привременог избављења верног народа од смрти, а у Новој Пасхи, Син Божји Исус Христос лично предводи и свештенодејствује наше спасење, открива нам славу свога божанства Његовом побједом над смрћу. Спасење и избављење које нам је даровао није привремено као Мојсијево, него вечно. У Њему је испуњење смисла старозаветне Пасхе, а кроз Нову Пасху, даровао нам је себе као вечни живот, радост и пуноћу смисла. Зато Црква Божја прославља Васкрсење Христово као Нову Пасху и саборно, једним устима и једним гласом пева: „Пасха свештена данас нам засија, Пасха нова и света, Пасха тајинствена, Пасха свечасна, Пасха Христос избавитељ, Пасха непорочна, Пасха велика, Пасха вјерних, Пасха која нам двери рајске отвори, Пасха - освећење свих верних”.
Из Васкршње поруке Митрополита црногорско-приморског. г Јоаникија
Најновије вести
24.04.2025 13:32
Загреб: Саборна црква на Васкрс засијала у пуном сјају
24.04.2025 12:34
Митрополит Лукијан на Васкрс служио у Темишвару
24.04.2025 12:19