Вести

Икона Богородице Млекопитатељнице у Београду

Благословом Његове Светости Патријарха српског Господина Павла у недељу, 25. марта, у 16 часова, у Београд стиже копија чудотворне иконе Богородице Млекопитатељнице освећенe на оригиналу иконе у Кареји - Света Гора.

Икона ће бити изложена у Вазнесенској цркви до среде, 28. марта, где ће је верни моћи целивати.

Свечани дочек је у недељу, 25. марта, у 16 часова испред Вазнесенске цркве. У продужетку ће се служити вечерње и акатист.

Из Београда чудотворна икона Богородице Млекопитатељнице креће на пут, у пратњи Његовог Преосвештенства Епископа славонског Господина Саве и 110 поклоника, у организацији Поклоничке агенције Српске Православне Цркве «Доброчинство», и пред Васкрс, стићи у земаљску отаџбину Христову, где ће као дар Српске Православне Цркве бити уручена братству манастира Светог Саве Освећеног.

О икони Пресвете Богородице Млекопитатељнице

Богородица Млекопитатељница представља ређи тип иконе. На њој је приказано како Пресвета Богородица доји Христа Младенца. Ова икона се најпре налазила у манастиру Светог Саве Освећеног у Јерусалиму. Са светитељевом патерицом, била је завештана будућем Сави, царском сину који ће, као обичан поклоник, доћи у манастир. Требало је да при његовом поклоњењу гробу Саве Јерусалимског причвешћени игумански штап падне.

Почетком 13. века, када је у манастир дошао српски монах Сава, ово пророчанство се обистинило. Тако је Свети Сава Српски на дар добио патерицу Саве Јерусалимског, икону Богородице Тројеручице, која је припадала Јовану Дамаскину и икону Богородице Млекопитатељнице. По повратку на Свету Гору, икону Богородице Млекопитатељнице је поставио у испосницу у Кареји. Али том приликом је направљен преседан - икона је стављена лево од царских двери, на место које припада Христу.

Извор: Задужбина Светог манастира Хиландара

Архиепископ Амфилохије допутовао у посету Екатеринбургу

Његово Високопреосвештенство Архиепископ Цетињски Митрополит Црногорско-приморски Г. Амфилохије, допутовао је 27. фебруара, на позив Архиепископа Екатеринбуршког Г. Викентија из Руске Православне Цркве, у двоипомилионски Екатеринбург, престони град планинског венца Урала, који раздељује европски и азијски део Русије. Митрополит Амфилохије, као гост Руске Цркве и Архиепископа Викентија, све до 4. марта имаће веома згуснути програм посете Русији.

Васкршња честитка Информативне Службе Српске Православне Цркве

Свим православним верницима, посетиоцима интернет презентације и корисницима услуга Информативне службе Српске Православне Цркве, честитамо најрадоснији хришћански празник Васкрсења Господњег, са вером и надом на васкрсење у данима искушења за цео свет.

Да Васкршњи празници буду свима на спасење и духовно узрастање, како бисмо у хришћанској љубави сведочили Васкрслога Господа нашег Исуса Христа.

ХРИСТОС ВАСКРСЕ!

ЗАИСТА ВАСКРСЕ!

Васкршња богослужења

Његова Светост Патријарх српски Г. Павле ће служити Свету Архијерејску Литургију на празник Васкрсења Господњег, у недељу 11. априла 2004. године, у 9 часова, у манастиру Ваведење.

На Васкршњи понедељак Његова Светост ће служити Свету Литургију у манастиру Сланци, у цркви Светог Стефана, а на Васкршњи уторак у цркви Светог Ђорђа у Бежанији.

На Врачару нема богослужења на Васкрс

У свим храмовима Српске Православне Цркве у отаџбини и расејању на најрадоснији хришћански празник Васкрсења Господњег ће бити служене Свете Литургије. Нажалост, с обзиром да се убрзано довршавају радови на Светосавском платоу, као и у самом Спомен-храму Светог Саве на Врачару, како би све било спремно за свечану мајску прославу Двестагодишњице Првог српског устанка, обавештавамо све православне вернике да у току Васкршњих празника, на Врачару неће бити богослужења.

Сведочење Виторkе Старовлах, супруге протојереја Јеремије

У ноћи између сриједе 31. марта и четвртка 01. априла 2004. године око 01,00 час после поноћи пробудила нас је звоњава телефона, што нас је уплашило, с обзиром да нас у то доба ноћи нико не позива. Будући да нам је млађи син био на путу, помислила сам да му се није шта десило па сам са нарочитом бригом пробудила супруга који је чврсто спавао. Он је кренуо према телефону који се налази у дневном боравку. Још сам чула неко комешање у тим тренуцима, али не могу да кажем какво јер сам се тргла из сна. Можда је то била бука напољу, можда звукови хеликоптера или возила, не знам засигурно.У тренутку када смо Ацо и ја били у ходнику, одјекнула је страшна експлозија, а око нас је све сијевало и чули су се неки пуцњи. Тада сам рекла Александру да се склони. Чула сам како Јеремија некоме из кухиње говори: ''Ми ћемо вам отворити! Зашто то радите!'' Угледавши једног војника како прелази преко Александрове собе према нама ја сам се у том тренутку склонила у спаваћу собу. Aleksandar Starovlah, sin prote JeremijeЗа мном је ударивши од врата упао један војник са тамно-зеленом униформом и пушком упереном према мени рекавши ми: “Sit down!” Одмах затим су се чули страшни повици и урлање војника а скоро истовремено снажно јаукање Јеремијино. Сина нисам чула. Јеремија је болно и језиво јаукао и говорио: ''Пустите ме! Шта ми то радите!'' А они су наставили да вичу на њега. Јеремија је некад тихо јецао а онда све јаче јаукао и урликао. И молио. Нисам могла да истрпим те урлике Јеремијине од којих се утроба цијепа па сам пошла према том војнику који ми је само узвикивао“Sit down!”. Један други војник у једнакој униформи је напола отворио врата спаваће собе и провирио према мени. Како сам клечала пред овим војником молећи га да ме пусти да видим супруга, погледавши поред његових ногу видјела сам непомичну главу свога сина на ходнику. Тада сам молила и преклињала уз плач да ме пусти или да ме убије. Јеремија је за све то вријеме јечао и уз крике кумио да га пусте. У једном тренутку овај војник је, ваљда уморивши се, подигао чизму на кревет и упереном пушком у мене звјерао по плафону не обраћајући пажњу на моје преклињање. У једном тренутку зачула сам звуке апарата који подсјећа на апарат за реанимацију. Прво сам чула раван звук, а онда и испрекидане звуке на основу чега сам закључила да покушавају да Аца врате у живот. Затим сам чула звук хеликоптера и преклињала сам Бога да их што прије њиме пребаце до болнице. Јеремија није престајао да јауче. Тако су га и изнијели. Наш сат у спаваћој соби је показивао да је било 2,15 часова.